Fjäska lagom!

Jag har insett att jag är ganska manipulativ och brukar få folk (speciellt mina föräldrar) att göra som jag vill. Tänkte därför göra en lite tips-lista i min blogg om hur man bäst övertar någon till det man vill.

 Se till att vara förberedd på dom flesta mot-argument (t.ex. tid, eller pengar)

 Lägg upp ett eget argument till varför du borde få som du vill (vad har du för nytta av det, vad betyder det för dig).

 Nämn något bra du har gjort på den senaste tiden (så ökar chanserna för att dom ser det som en belöning).

 Disskutera ämnet då personen är på bra humör (är den sur funkar nästan ingenting).

 Ha en färdig plan med massor av detaljer så att det inte finns några frågor om vad det är du vill.

 Var ute i god tid! (funkar det inte första gången så...)

Givetvis bode man fråga med ett leende och inte bli sur över ett nej. Ett nej är ju inte alltid ett nej, utan bara ett fördröjt ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback