Vuxen poäng idag!

Dagen började med skola men efter fyra lektioner så slutade jag. Det är ganska lagom att sluta vid ett tycker jag...

Sen hämtade pappa upp mig för han var ledig idag och han var snäll nog att köra och hämta mig och köra mig vidare så jag kunde leta efter sommarjobb. Just nu vill jag verkligen ha ett! Har sökt lite olika, men jag har ju ingen arbetserfarenhet så jag vet inte hur det går med det...

När jag kom hem fastnade jag uppkrupen i fåtöljen med en bok och cappuccino. Boken var av Pamela Andersson, så jag förväntade mig inte så mycket men den är betydligt roligare än andra böcker som jag har gett upp med innan jag läst ut dom. Jag köpte den på bokrean för att se om en typisk dum-blondin kunde skriva. Och än så länge är det bättre än vad jag trodde. Kanske inte mitt liv är dömt efter min hårfäg ändå!
Men jag drack hela två koppar cappuccino! Det är något som jag själv blev förvånad över... Snart lär jag mig kanske att dricka kaffe? Håkan tycker ju att det är jättestor skillnad på kaffe och cappuccino men jag tycker absolut att cappuccion smakar kaffe!

På tala om böcker så har vi ett författar arbete i skolan och jag blev glad idag när jag såg att där var ett namn som jag hade hört talas om! I lördags rekomenderade Tobias, en som läser galet mycket böcker, mig att läsa Stieg Larssons serie som filmatiserats (Filmen Männ som hatar Kvinnor) och hans namn fanns med på listan med författare som man kunde välja. Förhoppningsvis så slipper jag läsa en totalt värdelös och ointeressant bok...

Dagen har inneburit massor med vuxenpoäng enligt mig. Leta jobb, läsa bok frivilligt och druckit kaffe (eller i alla fall cappuccino...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback