Nörd eller cool?

Nu sitter jag och pratar lite med Hanna över msn och vårt samtalsämne blev tillslut nördar. Vi kan ju inte haft jättemycket att prata om... Men jag kom fram till att jag tycker det är så löjligt att placera personer i speciella fack. Jag menar, det är ingen som aldrig gör något töntigt så vem ska placeras i vilket fack? Och vem är det som bestämmer att vissa ska bli mer populära än andra?

I för sig så bor vi i en ganska ytlig värld och jag får nog placeras mitt emellan dom två klasserna om man måste placeras men av dom som skulle räknas som populära är ju inte alla hälften så roliga som dom som skulle ha räknats som nördar.

Jag tycker att man borde lära känna personen och sen döma om den är rolig eller inte och inte utifrån hur man tror den är. Hade jag gjort det så hade jag nog varit fast bland massa människor som jag inte hade tyckt var roliga och jag hade missat massa stunder med skratt!

Man överlever nog inte utan att vara en nörd ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback