Lugn men lång dag...

Dagen började med So och där överansträngde jag mig inte precis ialla fall.
Efter det var det matte i datorsalen eftersom idrottseleverna hade volleyboll. Inte mycket jobbande då heller eftersom man drygade ut tiden med onlinespel.

Sen var det håla och då gick jag ner till kommunen för att kolla om sommar jobb men personen som hade hand om det var inte där idag. Menmen, jag gjorde i alla fall något på hålan.
Jag gick in om på mammas jobb också och då påminde hon mig om att jag skulle boka klipptid så jag gick vidare till min frisör och fixade det också. Det var nästan så jag fick mer gjort på hålan än på dom tidigare lektionerna. Sen gick jag tillbaka till skolan för att ha lunch.

Sen fortsatte den lugna dagen med film på svenskan (en film på tyska dessutom) och efter det hade jag min andra håla för dagen. Egentligen hade jag engelska men som sagt så var alla idrottare på volleyboll så jag var ända eleven i min grupp så jag fick inställd lektion.

På hålan gick jag och ett par tjejer från klassen och fikade för att få tiden att gå. Alltid trevligt men inte det nyttigaste direkt. Vi bokade in en shoppingdag på påsklovet... Vi hittade ingen dag då alla kunde innan! Nej, så fort drillsäsongen är över får jag försöka vara med mina vänner så mycket som möjligt!

Sen hade vi No och då började vi med ett nytt arbete om alkohol, tobak och narkotika. Vi kommer att få hålla ett fördrag om ett valfritt ämne inom området och det låter faktiskt helt okej! Det är ju ett område som är aktuellt och intressant. Lite roligare än elektrokemi som vi har haft innan...

Dagen avslutades med bild. Vi fick fortsätta på våra "inreporträtt", inte för att jag vet om min bild beskriver mig men den blev i alla fall klar idag. Läraren är lika förvirrad som vanligt men om man ignorerar henne kan lektionen bli helt okej.

När jag kom hem följde jag med och handlade eftersom jag har tröttnat på att äta knäckemacka om mornarna så nu blir det yoghurt och müsli istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback