Fredag och Helg!

Precis kommit hem från skolan nu...

Det var en ganska lugn dag men lång ändå. På idrotten hade vi bad och det gör mig alltid glad! Vi fick klocka tiden på 25meter men då blev jag lite besviken för jag kom bara ner på tiden 19 blankt. Hade gärna velat slå mitt pers (personligarekord) som är 16,95. Fast det var ju på den tiden då jag faktiskt tävlingssimmade och hade jag inte slutat med det så hade förhoppningsvis tiden varit bättre idag. Nu får jag nog bara nöja mig med att tiden på långa distanser inte har förändrats. Jag borde kanske träna upp farten en gång i månaden och konditionen en gång så att jag inte tappar för mycket.

Nåja, vidare till skoldagen... Det blev några vanliga lektioner där inget speciellt hände och sen var det håla. På hålan så var det någon som inte hade något för sig så den tryckte igång brandlarmet. Då var vi ju tvungna att gå ut och jag frös nog värsta av alla. Okej, kanske inte värst av alla men kallt var det!

När vi väl fick gå in igen så gick jag iväg till vår parallelklass som hade slöjd. Sen var det tillbaka upp till skolan för att ha min sista lektion. På svenskan skulle vi skriva upp ett syfte och ett mål om vårt författararbete och efter halva lektionen hade jag muntligt nationella prov. Min lärare sa att det gick bra men man vet ju aldrig!

När vi hade slutat så stannade jag kvar för mamma hade utvecklingssamtal med Robin så jag tänkte att jag kunde åka med henne hem. Man är alltid så trött och lat på fredagar.
När hon väl kom så visade det sig att hon hade cyklat! Där rök mina planer på att slippa gå hem fast jag hade följe med mamma så det var ju lite roligare än att gå själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback