Framsteg med min matlagning!

Jag var riktigt nöjd med min Hemkunnskap idag! Om man tänker på hur dålig jag var på att laga mat i åttan och på hur jag i alla fall lyckas med vad jag gör nu så är det stora framsteg! Några missar från åttan med min matlagning var :

  • Jag brände smöret (två gånger i rad)
  • Jag kokade makaroner i kallt vatten
  • Kryddade helt fel
  • Brände pepparkakor (fast det skyller jag fortfarande på Hampus för)

Och massa andra missar som jag som tur är glömt bort!

På dagens lektion så var det vegetariskttema och jag och Veronica lagade ratatoullie (stavning?) med klyftpotatis och grillade fruktspett med mintchokladesås. Allt lyckades där! Eller jag råkade dubbla mängden krossade tomater men det kunde man ju sortera bort... Och vår lärare märkte det aldrig! Det var ganska roligt för personer från klassen frågade faktiskt mig hur dom skulle göra! Jag bara svarade att jag inte har en aning om hur man lagar mat och att allt jag gjorde i åttan blev misslyckat! Jag förstår inte riktigt hur dom redan kan ha glömt det...

       

Två helt okej saker som jag gjort på Hkk (med hjälp av Veronica)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback