Fast på tåget!

Jag kom till stationen tidigt så jag fick vänta lite innan resten av tjejerna kom dit, men som tur var gjorde dom det innan tåget åkte vidare. Nicole hade verkligen stressat till tåget och lyckats knäppa fast dragkedjan i tröjan. Vi försökte att dra loss tröjan men den var helt uppäten av dragkedjan så tillslut fick vi klippa av tröjan, men dragkedjan var fortfarande fast.
Men sen fortsatte resan mot malmö...

Det första vi gjorde då vi kom till malmö var att göra av med varandra! Men vi hittade varandra nästan direkt och sen gick vi och köpte kaffe och sen bar det av vidare in mot gågatan. Med start på H&M, som blev första gången av fyra gånger som vi gick in på ett H&M...

Vi gick till trianglen men sen vände vi och började gå tillbaka mot stationen igen.

Innan vi gick till stationen blev det till att handla vars en kopp kaffe till. Väl på stationen var vi ganska tidiga innan tåget skulle gå men det hade redan kommit så vi gick och satte oss och började gå igenom vad alla hade hittat. Vi hade ju blivit av med varandra minst 10 gånger och då hade vi inte brytt oss om att leta upp varandra direkt utan gått uppdelat. Ganska roligt att inte gå med samma person hela dagen och ganska skönt att slippa vänta tills alla hade provat klart innan man gick iväg till nästa ställe.

För min del blev det inte så mycket, bara en tee, en bolero och två armband. Sen fixade vi en del av presenterna till Hannas fest fast hon var med. Fast hon har ingen anning om vad vi handlade! Och just nu kom jag ihåg att hon läser min blogg så därför kan jag inte berätta vad vi köpte!

Tåget började rulla och när vi bara var tio minuter tågresa från att vara hemma så krockade tåget med en dåvhjort och en luftslang gick itu! Tåget stod stilla i två timmar och vi visste inte riktigt om vi skulle behöva gå till en väg där vi kunde bli hämtade av en ersättningsbuss eller om dom kunde laga felet. Men tåget stod stilla mitt i en skog med en å nedanför så att gå hade inte varit att föredra. Men tillslut fick dom låna redskap och arbetskraft från någon gård som låg i närheten och vi kom till stationen där jag och Nicole skulle av. Hanna och Erika hoppade också av där och gick med hem till Nicole för att låna toaletten eftersom den på tåget tydligen hade varit ur funktion. Senare blev dom upphämtade och åkte hem.

Då jag kom hem blev det en runda vid datorn och lite tv, sen var det dax för mig att sov.




På vägen dit var vi inte lika trötta av att sitta på tåget.



Man skulle nästan kunna tro att Hanna var pigg!



Coffee to go.








                 











Några av dagens köp^^

Kommentarer
Nicole säger:

Hahha, det var trevligt, lite dryg tågresa bara! :D

Tack för denna dagen :)<3

2009-03-22 | 10:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback