Bär är sommar!

Då jag kom hem åt jag blåbär, jordgubbar och banan. Riktigt gott! Fast då började jag längta till sommaren... Hoppas, hoppas att mina föräldrar har bokat någon resa!

Men när jag började tänka på sommaren kom jag att tänka på sommarjobb och om jag kanske borde skaffa något. Det är nästan lite sent att börja tänka på det nu, men jag vet inte om jag borde söka något?
En sommar då alla kompisarna jobbar och man själv är den ända som är ledig är inte så rolig precis och pengarna är ju något som man alltid har nytta av. Men desto mer jobb desto mindre tid vid stranden... Kanske det blir min sista lediga sommar och jag fixar ett sommarjobb nästa år istället?

Nej, jag tror jag borde söka något även om det är lite sent.. Jag ska i alla fall gå badvaktskursen så kanske jag kan få ett jobb då jag kommer att ha nytta av den. Ett jobb på sommaren vid vatten låter ju inte helt fel.. fast det är nog mest önsketänkande. Men jag ringer nog till kommunen imorgon och hör lite med åldrersgränser för badvakter...

Fast nu måste jag sticka!
Träning på G nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback