En härlig dag på stranden

Jag åkte med familjen till det gammla vanliga stället vi brukar vara på. Det är ungefär tio minuters biltur innan man är vid stranden. Där var redan en hel hög med släkt och vänner till familjen. Vi brukar alltid vara ett gäng som alltid kör dit och det är ju faktiskt mycket roligare att vara några stycken.

Idag var även mitt kusinsbarn med så jag fick möjligheten att vara lite barnslig. Fast det hade jag nog klarat bra ändå. Men däremot hade jag sluppit blivit nergrävd i sanden om inte han hadde varit med.

För övrigt var dagens aktiviteter att kasta en boll som studdsar på vattnet till varandra och strandtennis. Strandtennis är faktiskt mycket roligare och enklare än vanlig tennis. Fast det kan ju bero på att man inte har något nät...

Sen hade jag en bok med mig också så då hann jag läsa två kappitel men resten av tiden gick till att bada och sola.

När Danne hade slutat vid tre kom han också ner vid stranden. Fast han är inget vattenmonster som mig.

Sen började folket att droppa av en efter en och tillslut var det bara jag och Danne kvar där. Men vi packade också oss hem. På vägen hem visade han mig var han jobbade och jag blev förhörd på olika växter. Som jag faktiskt hade alla rätt på!

Nu ska jag hoppa in i duschen!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback