D dag = Danne dag

Det blev inget monopol idag eftersom Danne kom. Vilket betyder att jag slapp förlora. Det har alltid varit lite tävling med min tvillningbror så det är riktigt irriterande när han är bättre på någonting. Men det är kanske rättvisast så.

När Danne kom kollade vi lite på film och tillslut hamnade vi som vanligt vid datorn. Sen var han tvungen att åka hem om en runda men kom nästan lika fort igen.

Pappa har suttit och kopierat över gamla filmade VHS band till DVD från då jag var liten så när Danne såg det hamnade vi framför tv:n. Jag försökte tvinga bort honom men då pappa sa att han fick kolla hur mycket han ville hade jag ju inte så mycket val, utan fick ge upp. Typiskt pappa att göra tvärtemot vad jag vill. Men sen satt jag och längtade utomlands när vi såg film från turkiet. Och Danne skrattade inte åt mig rent för många gånger.

Sen när det bandet var slut drog vi oss in på mitt rum, tack och lov, men då började han kolla igenom gamla bilder. Haha, datorn åkte av och på ett par gånger och jag fick brottas (fast jag var mycket svagare). Jag har verkligen en hel del knasiga bilder på min dator som inte är menat för männskligheten. Mest bilder från roliga dagar med vännerna och drillningen. Nästan inga seriösa bilder eller bilder som man kallar fina.

Sen klagade Danne på att det alltid var han som började skicka sms så jag får väl skicka iväg ett sms tidigt imorgonbitti innan han hinner vakna. Tur han har sovmorgon.

Nu ska jag gå och kolla på Harpers Island, som faktiskt är tv 4 mest populära program just nu även om det går tjugo i tolv på vardagskvällar. Ni som inte orkar se det får sova gott, ni andra får göra desamma om någon timma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback